יום רביעי, 21 בספטמבר 2011

רכוש עיריית ירושלים

זה מה שהיה כתוב על הכיסא החדש שלי כשמצאתי אותו ברחוב. רוצים הוכחה? הנה.




לעיריית ירושלים כנראה לא מאוד אכפת מהרכוש שלה, כי הכיסא שכב בערימה ענקית ליד פח ברחוב בן סירא, יחד עם שני כיסאות נוספים, ארון משרדי, מקרר ותנור אפייה. כן כן, תנור אפייה. לו רק הייתה לי משאית, חשבתי בערגה בעודי סוחבת את הכיסא הביתה דרך גן העצמאות. הנה המציאה.




ללא כל ספק, פיכסי. הדבר הראשון שעשיתי הוא לפרק את הכיסא על ידי הברגה החוצה של הברגים שחיברו את המושב והמשענת למסגרת. בדרך קצת דפקתי את ראשי הברגים, אז קניתי חדשים (פשוט לוקחים לחנות את אחד הברגים המקוריים ומבקשים מהמוכר את אותו הדבר). הם עלו 6 שקלים ל-8 יחידות.

השלב הבא הוא לנקות ממש טוב את המושב והמשענת. איך? אני שמחה ששאלתם. הכנסתי אותם לאמבטיה, שטפתי בזרם חזק של מים חמים על גבול הרותחים, פיזרתי למעלה שכבה דקה של אבקת כביסה ושפשפתי במברשת קשה. אחרי השריה קצרה, שטפתי שוב עם הטוש והנחתי אותם לייבוש בחצר. נשמע ארוך, אבל זה לקח פחות מ-10 דקות, לא כולל ההשריה והייבוש.


התמונה קצת מטושטשת. זה כי צילמתי אותה באמבטיה.
ניקוי המסגרת עצמה, לעומת זאת, לקח קצת יותר זמן. היא הייתה מלאה בכתמי צבע, אז הכנסתי גם אותה לאמבטיה ונתתי לה טיפול אוהב ויסודי בעזרת ברזלית. אחרי זה היא נראתה הרבה יותר טוב.

עכשיו הגיע השלב המהנה ביותר - לקנות בד חדש לריפוד! לפי החישוב שלי הייתי צריכה חתיכה באורך 70 ס"מ לכיסוי המושב והמשענת (בדרך כלל, רוחב גלילי הבד בחנויות הוא 1.5 מטר). השתמשתי בבד יקר יחסית, שעולה 30 ש"ח למטר, אבל הוא לגמרי שווה את זה. קודם כל, כי הוא ממש יפה. שנית, כי זאת כותנה איכותית שלא תתבלה מהר כל כך וזה חשוב כשמדובר בכיסא שיושבים עליו. 

היה לי חשוב לתפור כיסויים שניתנים להסרה ולכביסה. אני אוהבת לכבס דברים. למשענת - תפרתי כיסוי שמתלבש עליה כשהיא כבר מחוברת למסגרת עם הברגים, כדי שלא אצטרך להבריג אותם החוצה בכל פעם שארצה להוריד אותו. הנחתי את הבד הפוך וסימנתי בסיכות איפה אני צריכה לתפור. אחר כך הורדתי את הכיסוי, תפרתי והפכתי אותו לצד הנכון. 


ציפיתי שני כפתורים ישנים בבד של הריפוד ותפרתי אותם בחלק התחתון החיצוני של כיסוי המשענת (בצד האחורי, כדי שהאדם שנשען על הכיסא לא יישען על שתי בליטות). 



בצד הקדמי תפרתי גומיות. עכשיו אפשר לסגור את הכיסוי. הסגירה הזאת כמובן לא משמעותית במיוחד, אבל זה גורם לכיסוי להיראות כאילו שהבן אדם שתפר אותו אשכרה מבין בזה.


ככה זה נראה על הכיסא עצמו. נחמד.


למקרה שזה לא ברור מהתמונה, זה גב הכיסא.
למושב - עשיתי בדיוק את מה שעשיתי פה. לקחתי חתיכת בד עם שוליים גדולים שתכסה את המושב ותפרתי "תעלה" בקצוות שלה, כך שאפשר היה להשחיל פנימה גומי תחתונים. הנחתי אותה על המושב ומשכתי את הגומי, עד שהבד כיסא את המושב לגמרי וקשרתי את הגומי. אם רוצים להוריד את הכיסוי בשביל לכבס, פשוט גוזרים את הגומי. 

לבסוף, חיברתי גם את המושב למקום ועכשיו יש לי כיסא חדש בפינת העבודה. מתברר שהוא הרבה יותר נוח מהכיסא הקודם שלי.


ככה אני נראית באמצע כתיבת סמינרים.

2 comments:

  1. וואו~!!!
    זה נראה מעולה!!

    השבמחק
  2. תודה רבה! כיף לשבת עליו!

    השבמחק