יום שבת, 10 בספטמבר 2011

עוגת בננות שתעיף לכם את הסכך ללפלנד

הנה עוגת בננות פשוטה וטעימה לאללה. אהובה במיוחד על חברותיי נועה ואפי. ועל החבר, שאכל חצי תבנית ביום שהכנתי אותה.

המתכון במקור הוא של קארין גורן ואפשר למצוא אותו פה. כולי תקווה שהיא לא תתבע אותי על זכויות יוצרים.

בכל מקרה, המתכון שלה כלל מלא סירופ מייפל (שנראה לי מוגזם לאללה כי כבר יש בפנים פאקינג כוס שמן וגם כוס סוכר) קינמון ואגוזי מלך. אז פשוט התעלמתי מכל הדברים האלה ובמקום, שמתי בפנים שוקולד צ'יפס, מה שהתברר כהחלטה ניהולית מוצלחת.

החומרים - 
3 בננות בשלות
1 כוס שמן
1 כוס סוכר
3 ביצים
2 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפייה
1/2 שקית שוקולד צ'יפס

הזמן האידאלי להכנת העוגה הוא כשיש לכם בננות במקרר ששכחתם שם מלא זמן והגיעו למצב שבו הגועל לא מאפשר לאכול אותן, אבל הקמצנות לא מאפשרת לזרוק. כאלה.


מקלפים, שמים בקערה ומועכים במזלג עד שהן נראות כמו גרבר שלעולם לא תרצו לאכול.


עכשיו מוסיפים את הביצים, את כל המרכיבים שדורשים כוס ואת אבקת האפייה. הכלל בעוגות בחושות (כלומר, שבוחשים יחד את המרכיבים) הוא שקודם מערבבים את כל החומרים הרטובים ורק אז מוסיפים את היבשים. הכלל שלי, במקרה הזה, הוא שהחומרים שאחריהם צריך לשטוף את הכוס נכנסים בסוף. אז קודם הסוכר, הקמח ואבקת האפייה, אחר כך השמן ובסוף הביצים.

הערה חשובה בנוגע לביצים: תמיד, אבל תמיד, כשמוסיפים ביצים למשהו, קודם שוברים אותן לכלי נפרד ורק אחר כך מעבירים לכלי המרכזי, שבו מערבבים הכול. הסיבה היא שלפעמים ביצים מתקלקלות ואין דרך לדעת את זה לפני ששוברים אותן. כמובן שאם אתם רוצים לקלקל את הבלילה של הפנקייק או לנסות לדוג ביצה מקולקלת מהעיסה של הקציצות, אל תקשיבו לי.

ביצה לא מקולקלת, שאפשר להוסיף לעוגה.
מערבבים את כל הדברים שבקערה ואז, טה דם, מוסיפים את השוקולד צ'יפס. הוא מגיע בשקיות של 200 גרם ונמצא בחלק של הסופר שבו יש את כל מוצרי האפייה. עולה בין 13-16 ש"ח. אני בדרך כלל מוסיפה שוקולד חלב, אבל אפשר למצוא גם לבן או מריר. אז מה שמתאים לכם. אני מוסיפה חצי שקית, אבל כמובן שאפשר להוסיף את כולה. פשוט תכירו בזה שאתם שמנדריקים ותעברו הלאה.


מערבבים היטב, כדי שהשוקולד יתפזר באופן שווה בבלילה.


במתכון המקורי רשום שהבלילה מתאימה לשתי תבניות אינגליש קייק (תבנית עוגה צרה וארוכה). אני שמה חצי מהבלילה בתבנית העגולה שיש לי בבית וזה עובד יופי. אם לא רוצים לאפות שתי עוגות בבת אחת, תקפיאו חצי מהבלילה בקופסת פלסטיק. כשתרצו להכין, תשאירו אותה לכמה שעות/לילה במקרר והיא תהיה מוכנה לאפייה.

אופים ב-170 מעלות (בתנור שחומם מראש) במשך 40-45 דקות. כדי לבדוק אם העוגה מוכנה, נועצים בה קיסם. אם הוא יוצא יבש או עם קצת פירורים, זה בסדר. אם יש עליו מלא פירורים וקצת בלילה שנראית רטובה, העוגה לא מוכנה וצריך להמשיך לאפות אותה. תבדקו שוב כעבור 10 דקות.

ככה פחות או יותר נראית עוגה אפויה.

המממ... יאמי.
עכשיו הגיע הזמן ליהנות מפרי מאמציכם. כמו שכל סבא יודע, תה ועוגה זה הארדקור.

הארדקור!

5 תגובות:

  1. אפשר להחליף את השמן בחמאה? יש לזה יתרונות?

    השבמחק
  2. לאחר התייעצות עם חברה קונדיטורית, הנה המסקנה שאליה הגעתי:
    אפשר.
    אני הייתי לוקחת 200 גרם חמאה, מרככת, מקציפה עם הסוכר (אפשר גם בעזרת מקציף ידני, לא חייבים חשמלי) ואז ממשיכה עם המתכון כרגיל. כמובן, שלא הייתי טורחת לעשות את זה, כי קודם כל העוגה יוצאת מעולה עם השמן ושנית, חמאה זה יותר יקר ודורש יותר התעסקות.
    מבחינת יתרונות בריאותיים - אני לא מומחית לתזונה, אבל למיטב הבנתי בכל אחת מן האפשרויות יש טריליון קלוריות, אז את תשמיני בכל מקרה. חוץ מזה, יש אנשים שנמנעים מאכילת חמאה, יש אנשים ששונאים שמן צמחי, אז זה עניין של טעם.

    השבמחק
  3. יצא מעולה!!! P:

    השבמחק
  4. אני שמחה לשמוע! השלב הבא - לאפות את הבלילה בתבנית של מאפינס. אנשים עפים מזה.

    השבמחק
  5. מצוין ! בדיוק חיפשתי מה לעשות עם הבננות הסופר בשלות שנשארו לי .. מזל שמצאתי את המתכון שלך ! :) :)

    השבמחק