יום רביעי, 7 בספטמבר 2011

למה כדאי לחטט בזבל?

הגבולות שלי בנוגע לחיטוט בזבל היו תמיד גמישים מאוד. אני לא זוכרת איפה קראתי את המשפט שלכלוך הוא בסך הכול משהו שמונח לא במקום (נניח, כתם קפה על השולחן. כשהקפה היה בכוס, זה היה בסדר. ברגע שהוא נשפך, הוא הפך ללכלוך), אבל אני מסכימה אתו לגמרי.


זה לא אומר שאני קופצת בעזוז לתוך כל פח אשפה שנקרה בדרכי, אבל אני גם לא מהססת מלהעיף מבט קצר אך בוחן סביבו כדי לבדוק אם יש משהו שווה, לקחת את הדבר השווה הזה ואז להסתובב אתו בפומבי. אם חושבים על זה, הפח הקרוב לביתכם הוא למעשה חנות יד שנייה, רק בחינם.


דוגמה למציאה מהזבל היא תמונות שמצאתי ליד פח ברחביה. כלומר, בתוכו. אבל הן שכבו ממש בלמעלה ולא נגעו בזבל האמתי, נשבעת.


לא בהכרח משהו שהייתי תולה בסלון. אבל התמונות זה לא מה שמעניין פה. המסגרות דווקא כן.  כל מי שאי פעם ניסה למסור תמונה למסגור, יודע שהמחירים במקומות האלה הם מאוד מאוד גבוהים. אז שמחתי מאוד שנפלו לידיי מסגרות עץ מהממות בסגנון של פעם. בדיוק הייתי צריכה לוח שעם חדש לפינת העבודה, אז החלטתי להפוך את המציאה למשהו שימושי.


החומרים - מסגרות, קרטון, שעם, ספריי צבע.

קודם כל, העפתי את התמונות המקוריות (הפכתי את המסגרת וחתכתי את התמונה החוצה). אחר כך מדדתי את גודל לוח השעם שאצטרך - גודל המסגרת הפנימית מהצד האחורי של המסגרת הגדולה (וואו, איזה ניסוח נורא. אני מקווה שזה ברור מספיק).


השלב הבא היה צביעת המסגרות בצבע ספריי, שצובע עץ בקלות. הצבע שבחרתי הוא לבן, שייצור מראה נקי וישתלב יפה בפינת העבודה (מיכל ספריי עולה כ-20 ש"ח).  



עכשיו חותכים חתיכת קרטון בגודל של המסגרת הפנימית האחורית ומדביקים עליה שעם. את השעם קונים בגליל בחנויות יצירה. אני קניתי חתיכה של 100X60 ס"מ, שעלתה לי כ-70 ש"ח (זה היה השעם הכי זול שהיה בחנות). אחרי הפרויקט הזה נשארו לי שאריות שבהן אפשר להשתמש בעתיד.


לצורך ההדבקה, השתמשתי בדבק חם. בדיעבד, היה עדיף להשתמש בדבק פלסטי, כי הרבה יותר נוח לעבוד אתו והתוצאה יוצאת יפה יותר. בכל מקרה, אחרי ההדבקה, מניחים על הלוח ערימה ענקית של ספרים כדי שהדבק יתייבש כמו שצריך (במיוחד אם משתמשים בדבק פלסטי. אז צריך להשאיר את הערימה לכמה שעות, רצוי ללילה). מזל שיש לנו מלא ספרי בישול כבדים.




אחרי הייבוש מכניסים את הקרטון עם השעם לתוך המסגרת ומדביקים מאחורה עם סלוטייפ, כדי שהוא יישאר במקום.




התוצאה הסופית, בבקשה.



למרות שחשבתי על זה, אין לי פאנץ' ליין מוצלח לפוסט הזה. יש אנשים שדברים כאלה מגעילים אותם נורא ויש אנשים כמוני, שלא. אם אתם כמוני, פשוט אל תהססו למצוא דברים בזבל ולהשתמש בהם, כי התוצאה יכולה להיות ממש מוצלחת. חוץ מזה, למחזר זה דבר מעולה וסביבתי, ובמקרה של לכלוך, קצת אקונומיקה תמיד עוזרת.

2 comments:

  1. לפני פסח אני הולכת להגיע לרחביה ולבזוז את כל המציאות מהרחוב. שמעתי שיש שם דברים טובים. אבל אל תספרי לאף אחד.

    השבמחק
  2. אוי, אני לגמרי הולכת לעשות את זה. אולי נלך מכות על מציאות כמו הומלסים בסרטים אמריקאיים. טיהי.

    השבמחק