יום רביעי, 27 ביולי 2011

מלח לימון - טוב לניקוי הקומקום ולעוד שני דברים שלא חשבתם עליהם

ככה הקומקום שלי נראה לפני מספר ימים. אני מניחה שלא צריך להסביר למה זה קרה. חיכיתי די הרבה זמן כדי שהוא יהפוך לכזה פיכסי ואז אני אוכל לפרסם את הפוסט.



אז איך מנקים אותו? אני יודעת שיש בשוק כל מיני מוצרים לניקוי אבנית. אבל מלח לימון הוא הכי זול ופשוט. וגם, לא מערב חומרים כימיים שלא לצורך. לי זה נראה כמו פתרון מובן מאליו, אבל מפליא כמה אנשים לא מכירים אותו. או לא מנקים את הקומקום שלהם. גם כן פיכסי.

קונים אותו בסופר באגף התבלינים, או בחנויות תבלינים בשוק (עדיף, כי זה זול יותר). הנה הוא על מדף התבלינים שלי. אני מאמינה אדוקה בצנצנות יפות.



בקצרה, מרתיחים מים מלוא הקומקום. אחרי שהם רתחו, שופכים פנימה בערך שתי כפות מלח לימון (בזהירות, כדי לא להיכוות מהאדים שיוצאים ממנו), סוגרים את המכסה ונותנים לו לעמוד כמה דקות. אם נשארת עוד אבנית, פשוט מרתיחים את המים שבתוך הקומקום שוב. רצוי לנקות כל שבוע ואז באמת מספיקה רק הרתחה אחת ודי.

בשלב הזה, החלק העליון של הקומקום אמור להיות נקי. אם עדיין יש אבנית על התחתית, שופכים את המים החוצה, שוטפים קצת את הקומקום וממלאים שוב, הפעם רק עד קו המינימום. שוב מרתיחים ושוב מוסיפים מלח לימון ושוב נותנים לו לעמוד. ושוב מרתיחים. ככה עד שהוא יתנקה לגמרי. עכשיו נשאר רק לשפוך את המים ולהעביר את הקומקום שטיפה קלה וזהו.

ככה הוא נראה עכשיו.


בזמן שמנקים, חשוב לנתק אותו מהחשמל ולהרחיק אותו מהמקום הקבוע שלו או להשאיר עליו פתק שהוא בניקוי, כדי למנוע מאנשים אחרים לשתות קפה עם מלח לימון בפנים. ואם אתם בכל זאת משתמשים במסיר אבנית תעשייתי, אתם חייבים לנתק ולהרחיק אותו מהמקום, כי זה יכול להיות ממש מסוכן לשתות מים כאלה.

חוץ מזה, יש למלח לימון עוד שני שימושים נחמדים. אחד, לנקות צלחות שעומד עליהן עציץ ונראות ככה.


הג'יפה בתחתית היא אבנית שנוצרה אחרי שהצטברו קצת מים בצלחת והתייבשו. שטיפה רגילה לא תספיק פה. שמים את הצלחת בכיור, שופכים פנימה קצת מים, שופכים כפית מלח לימון, נותנים לעמוד לכמה דקות והיא מתנקה באורח פלא. אין לי תמונה של "אחרי", אבל תאמינו לי שהיא נקייה.
בשלב הזה עשויה לעלות השאלה, למה בכלל לנקות את הצלחת הזאת? קודם כל, כי רואים את הלכלוך ולי אישית זה מפריע. שנית, טבילה מתמדת בג'יפה הזאת לא טובה במיוחד לצמח. לכן רצוי גם לרוקן את המים מהצלחת אחרי ההשקיה.

שימוש נוסף הוא לנקות בקבוקי פלסטיק.
בכל זמן נתון, אני מאחסנת לפחות 3 בקבוקים גדולים ו-3 קטנים במקרר. מים קרים זה חשוב מאוד בקיץ, כדי לשמור על רמת השפיות שלי בגבולות הטעם הטוב.

הבעיה עם בקבוקי פלסטיק היא שהם הופכים לקצת מגעילים אחרי זמן מה והמים מקבלים טעם לוואי לא נעים. אני לא אוהבת לקנות בקבוקי פלסטיק סתם ואני לא שותה מים מינרליים, אלא מי ברז. אז במקום לזרוק ולקנות חדש, אני מנקה את הבקבוקים. פשוט שופכים לבקבוק קצת מים, כפית מלח לימון ומנערים. אפשר לתת לזה לעמוד. בכל מקרה, טעם הלוואי המגעיל מתפוגג כלא היה. חשוב, אגב, גם לשטוף את הפיה והמכסה (מבפנים). או להשרות עם מלח לימון או לשטוף עם סקוטץ'.

זהו. הלכתי לנקות את הקומקום כמו עקרת בית למופת.

6 תגובות:

  1. תודה על הטיפים. גם אני עברתי למלח לימון, וטוב לדעת שאפשר לנקות איתו גם בקבוקים, כי גם אני משתדלת להיות ירוקה לסביבה :)

    השבמחק
  2. לגבי בקבוקי הפלסטיק.. הרבה יותר אקולוגי, בריא וסטרילי להשתמש בבקבוקי זכוכית.. ניתן לקנות כאלו..

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת היא שכתבתי את הפוסט לפני שגיליתי את בקבוקי המתכת הרב פעמיים. מאז, אין לי בקבוקי פלסטיק חד"פ בבית. בקבוקי זכוכית נראים לי כבדים מכדי לסחוב בתיק, אבל בהחלט עשויים להתאים לבית. כמובן שחשוב לנקות גם אותם.

      בסופו של דבר, נראה לי ששיטת הניקוי עם מלח לימון עובדת יופי גם לבקבוקי זכוכית, גם למתכת וגם לבקבוקי הפלסטיק של סודהסטרים אהובי. אז כולנו מרוויחים. הידד!

      מחק
  3. האם ידוע לך היכן ניתן לקנות כמות גדולה של מלח לימון?

    השבמחק
  4. האם אפשר לנקות גם ראש מקלחת?

    השבמחק